Produk Baru

Keli KFA menawarkan:
1. Ikan keli segar yang siap disiang
2. Ikan keli salai dengan harga yang sangat berpatutan
3. Hidangan ikan keli siap dimasak untuk anda nikmati-minima tempahan diambil adalah untuk 30 pax.
Tempahan boleh diambil di tapak peliharaan dan penghantaran di luar kawasan Seremban boleh dibincangkan.

Tapak Peliharaan Ikan Keli KFA


February 20, 2010

Tempahan

Alhamdulillah, ikan sudah membesar. Kini Abanglong maju setapak lagi dengan melakukan penetasan/pembiakan sendiri benih ikan keli. Ianya adalah proses 'cuba jaya' yang Abanglong lakukan tanpa jemu.
Abanglong memasarkan sendiri ikan keli ke kedai-kedai runcit/makan dan juga tempahan dari katerer mahupun orang perseorangan. Tempahan yang diterima bukan sahaja ikan keli segar malahan ikan keli salai. Abanglong telah mencuba sedaya upaya untuk memenuhi permintaan dari para pelanggan. Jika berminat, jangan lupa hubungi Abanglong ye!Proses mengasingkan ikan mengikut saiz untuk dipasarkan. Maklumlah, ada pelanggan yang inginkan ikan bersaiz kecil dan juga sebaliknya...



Antara 3 ekor ini, hanya seekor yang boleh dituai hari ini. Selamat lagi yang lagi 2 ekor itu ye..! :)

Nota 1: Owh ye! Kambing sudah terjual. Alhamdulillah.

Nota 2: Abanglong menerima panggilan dari jbtn perikanan pada penghujung 2009 untuk diberikan bantuan. Abanglong bersyukur yang tidak terhingga ke hadrat Ilahi.Apabila Abanglong menghubungi mereka semula, dikatakan peruntukan 2009 telah habis dan diminta menghubungi semula pegawai tersebut pada tahun 2010. Seperti yang dijanjikan, Abanglong pun menghubungi semula pegawai tersebut pada awal Januari, ermm...apakan daya, mungkin bukan rezeki Abanglong, menurut pegawai tersebut, peruntukan 2010 pun sudah tiada. Sehingga ke hari ini, Abanglong masih tertanya-tanya tujuan pegawai tersebut menghubungi Abanglong dan menjanjikan bantuan tempoh hari.

Nota 3: Alhamdulillah, setakat hari ini, Abanglong masih berdikit-dikit menggunakan modal sendiri untuk meneruskan survival dalam perniagaan ini. Doakan Abanglong berjaya!

2 comments:

  1. Pelbagai info2 menarik berkaitan ikan keli....
    http://kelipenang-aquamutiara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam abglong minta pendapat sikit boleh?
    sy fatta dri melaka ingin memulakan penternakan ikan keli. apa yg sy perlu buat abglong? jika abglong hendak berkongsi pengalaman sila pilih salah satu cara untuk hubungi ft d bawah...

    fatta 019-3059206
    luncai_adam@yahoo.com
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000210281642&success=1#!/profile.php?id=100000210281642

    ReplyDelete